Aasy Netu – bądźmy bliżej

Internetowa akcja edukacyjna Aasy Netu powstała w celu aktywizacji cyfrowej osób dojrzałych, przy wsparciu młodszych. Chcielibyśmy zachęcić kobiety po 45 roku życia do poznania tajników Internetu, a także zmotywować młodsze pokolenia do czynnego wspierania w nauce swoich mam, babć, sąsiadek i przyjaciółek – aby mogły być bliżej świata i bliskich.

W tym celu stworzyliśmy multimedialny program nauczania Aasy Netu dla dojrzałych wiekiem, ale początkujących, jeśli chodzi o umiejętności, użytkowniczek Internetu. Dzięki serii filmów przy wsparciu naszego eksperta Marka i swoich bliskich, w łatwy sposób nauczą się m.in. pisać maile, wysyłać zdjęcia, prowadzić rozmowy on-line i wyszukiwać interesujące je informacje w Internecie.

Każdy z filmów ma swój odpowiednik w postaci materiału edukacyjnego, mającego formę infografiki. Można go pobrać i wydrukować, aby służył jako przewodnik w trakcie codziennej nauki. Na stronie udostępniamy też słowniczek podstawowych pojęć w formie pytań i odpowiedzi. Dzięki niemu uczestniczki programu dowiedzą się m.in. czym tak naprawdę jest Internet, co to jest wyszukiwarka, czym się różni laptop od tabletu i jak wymówić słowo Gmail.

Program nauczania Aasy Netu powstał głównie z myślą o dojrzałych kobietach, ponieważ to one są najbardziej narażone na wykluczenie cyfrowe, ale oczywiście do udziału z nim serdecznie zapraszamy również mężczyzn. Wierzymy, że wszyscy – bez względu na wiek i płeć – mogą zostać Aasami Netu.

Wyniki Raportu Aasa - Polki Wykluczone Cyfrowo 2017

Partnerzy

Konferencja Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce Odpowiedzialny biznes.pl Glos seniora Karta seniora.pl

Eksperci

Bogna Bartosz

dr Bogna Bartosz

Instytut Psychologii, Uniwersytet Wrocławski

Analizując sytuację Polek wykluczonych cyfrowo, mamy do czynienia w pewnym sensie z sytuacją paradoksalną, w ramach której wykluczenie nie jest uwarunkowane brakiem dostępu do Internetu, lecz może mieć raczej charakter bariery psychologicznej.

Zmiana tych przekonań jest niezwykle istotna i powinna być związana z podejmowanymi różnorodnymi działaniami, dedykowanymi kobietom 45+ oraz ich rodzinom i najbliższemu otoczeniu.

Dominik Batorski

dr Dominik Batorski

Socjolog, Uniwersytet Warszawski

Badania potwierdzają, że podstawowym powodem niekorzystania lub umiarkowanego korzystania z Internetu jest brak motywacji. Warto jednak zwrócić uwagę, że mimo tych barier, zalety umiejętnego wykorzystania sieci dostrzegane są praktycznie powszechnie.

Patrząc na wyniki raportu Aasa – Polki Wykluczone Cyfrowo 2017, pogląd ten podziela aż 85 proc. badanych kobiet. Jest to olbrzymia pozytywna zmiana w stosunku do sytuacji sprzed kilku lat, kiedy to zdecydowana większość starszych osób, które nie korzystały z sieci uważała, że jest to technologia dla młodych.

Urszula Krassowska

Urszula Krassowska

Account Director, Kantar Public

Jak wynika z raportu Aasa – Polki Wykluczone Cyfrowo 2017, niezwykle ważne dla ankietowanych kobiet okazało się być pogłębienie kontaktów z rodziną i znajomymi. Dlatego aby zbudować wśród kobiet wykluczonych potrzebę korzystania z Internetu, a co za tym idzie skłonić je do uzyskania takich umiejętności, warto odwołać się do ułatwień w komunikacji z najbliższymi.

Co więcej, to najbliżsi mogą pomóc im w stawianiu pierwszych kroków w Internecie, a dzięki młodszym pokoleniom kobiety wykluczone cyfrowo zyskają szansę na włączenie się do społeczeństwa online.

Marek

Marek, ekspert firmy Aasa

Cieszę się, że w ramach moich obowiązków zawodowych mam okazję poprowadzić akcję edukacyjną Aasy Netu dla osób dojrzałych, dzięki której przyswoją podstawy korzystania z Internetu. A wszystko to przy wparciu moim oraz swoich wnucząt, dzieci lub przyjaciół.

W serii filmów i materiałów edukacyjnych objaśniam krok po kroku jak korzystać z wyszukiwarek, poczty e-mail, komunikatorów, portali społecznościowych i tabletów. Jestem z wykształcenia informatykiem, a na co dzień zajmuję się wdrażaniem innowacyjnych rozwiązań technologicznych i szkoleniami wewnętrznymi w firmie Aasa Polska.

Informacje o organizatorze

Organizatorem akcji edukacyjnej jest Aasa Polska, technologiczna firma finansowa, wywodząca się z Estonii i Finlandii – krajów będących liderami cyfryzacji w Europie. Włożono tam wiele wysiłku we wdrożenie zaawansowanych usług elektronicznych w służbie obywatelom oraz wysokich standardów cyberbezpieczeństwa. Równolegle do cyfryzacji, która przebiegała we współpracy sektora publicznego z prywatnym, stawiano na najważniejszy aspekt – edukację społeczeństwa.

Operując na rynku polskim chcielibyśmy podzielić się naszą wiedzą i doświadczeniem w zakresie wykorzystywania Internetu i nowych technologii, w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu. Jako firma oparta na zaawansowanych rozwiązaniach technologicznych, zdajemy sobie w pełni sprawę z tego, że dostęp do Internetu stanowi obecnie warunek pełnego uczestnictwa w życiu społecznym, kulturalnym i zawodowym.

W internetową akcję edukacyjną Aasy Netu aktywnie zaangażowali się pracownicy naszej firmy. Materiały edukacyjne opracował Marek, który na co dzień zajmuje się tworzeniem innowacyjnych rozwiązań technologicznych i szkoleniami wewnętrznymi w firmie. W rolę studenta w filmie promującym kampanię wcielił się Przemek, pracujący w dziale administracji. Wnuczkę zagrała Maja, która zajmuje się prowadzeniem biura. Wielu innych pracowników firmy wsparło kampanię swoją wiedzą i kreatywnością, za co serdecznie im dziękujemy!

Aasa specjalizuje się udzielaniu pożyczek ratalnych dla konsumentów oraz małego biznesu, w oparciu o zasady odpowiedzianego pożyczania. Firma nie udziela pożyczek krótkoterminowych, dba o rozwój rynku i klienta. Ściśle współpracuje z wiarygodnymi instytucjami takimi jak Biuro Informacji Kredytowej i Biura Informacji Gospodarczej – ERIF i Infomonitor. Jest członkiem Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych. Firma działa na rynku polskim, fińskim, estońskim, szwedzkim, indonezyjskim i chilijskim.

Poznaj nas bliżej na: